نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8434
-
الف
+

«امین حیایی» بازیگر معروف سینما و تلویزیون ایران را بیشتر بشناسید + تصاویر

در این گزارش با «امین حیایی» بازیگر پر آوازه سینما و تلویزیون ایران آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، «امین حیایی» بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران در تاریخ 19 جوزا(خرداد) 1349 خورشیدی در تهران به دنیا آمد.

وی در دوران تحصیل به فعالیت در تیاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلوم، ضمن گذراندن دوران عسگری(سربازی)، در مرکز هنرهای نمایشی نیروی هوایی ایران فعالیتش را آغاز کرد.

 «امین حیایی» نخستین بار با سریال «آپارتمان» ساخته «اصغر هاشمی» در سال 71 – 72 خورشیدی وارد تلویزیون شد.

بازی او در سه سریال پرطرفدار اوایل دهه 70 یعنی «خانه سبز»، «آپارتمان» و «همسران»، نقطه شروع شهرت و محبوبیتش شد.

حیایی پس از سریال «همسران» در سه سریال دیگر از جمله «مهرخوبان»،«روزگار جوانی 1و2» و «همسایه‌ها» ایفای نقش کرد و بعد از آن به مدت 8 سال از تلویزیون فاصله گرفت تا روی فعالیتش در سینما متمرکز شود.

او در سال‌های بعد به یکی از پرکارترین بازیگران تاریخ سینمای ایران تبدیل شد و در سال 1381 خورشیدی با داشتن شش فلم در سینما، رکورددار شد.

امین حیایی در خوش قدم

 «امین حیایی» که تا سال 1381 در نقش‌های جدی حضور پیدا کرده بود، برای اولین بار در این سال با فلم «عروس خوش‌قدم» ساخته «کاظم راست‌گفتار» بازی در یک فلم کمیدی را تجربه کرد.

این تجربه باعث شد پیشنهادات زیادی در نقش های کمیدی به او داده شود تا جایی که  «امین حیایی» حال به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین بازیگران عرصه کمیدی سینما و تلویزیون ایران شناخته می‌شود.

امین حیایی در اخراجی ها 1

«کما»، «مهمان»، «دایره‌زنگی» و سه‌گانه «اخراجی‌ها» مهم‌ترین فلم های کمیدی «امین حیایی» هستند و در این میان بازی وی در «اخراجی‌ها1» بیشتر از دیگر آثار او مورد توجه مردم قرار گرفت. 

امین حیایی در سریال کلاه پهلوی

او در سال 1388 خورشیدی پس از سال‌ها دوری، با کرکتر کوتاهش در سریال «شمس‌العماره» به تلویزیون بازگشت و در سال بعد به پیشنهاد «محمدرضا شریفی‌نیا» بازی در سریال پربیننده «کلاه پهلوی» ایفای نقش کرد.

ساخت ایران 1

امین حیایی در آسمان من

«امین حیایی» پس از «کلاه پهلوی» سریال‌های دیگری را در تلویزیون بازی کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «آسمان من»، «آمین»، «ساخت ایران» و «خوب، بد، زشت» و «قلب یخی» اشاره کرد.

وی با فروش 10 میلیاردی فلم هایش در سال 1390 خورشیدی پول‌سازترین بازیگر ایران لقب گرفت اما مدتی بعد از آن پیشنهادات کمی برای بازی در سینما داشت.

در خونگاه

حیایی در سال 1396 خورشیدی با سه فلم سینمایی «دارکوب»، «خانم یایا» و «در خونگاه» دوباره به جمع بازیگران پرکار سینمای ایران بازگشت.

امین حیایی در فلم شعله ور

حیایی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فلم فجر در سال ۱۳۸۶ خورشیدی برای بازی در فلم «شب» و همچنین برنده دیپلوم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره سی و ششم فلم فجر برای فلم «شعله‌ور» می باشد.

امین حیایی در عصر جدید

«امین حیایی» در زمستان سال 97 در مسابقه استعداد یابی عصر جدید با اجرای «احسان علیخانی» جزو 4 داور این برنامه تلویزیونی بود.

این بازیگر کهنه کار ایرانی قرار است با فلم «قاتل و وحشی» ساخته «حمید نعمت الله» در سی و هشتمین جشنواره فلم فجر ایران حضور یابد.

گفتنی است که هم اکنون سریال «کلاه پهلوی» هر شب ساعت 8:00 به وقت تهران، ساعت 09:00 به وقت کابل و 9:30 شب به وقت دوشنبه با نقش آفرینی آقای حیایی از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید:

«امین حیایی» آرزوی کودک سرطانی را برآورده کرد+فلم

«امین حیایی» با گریمی «عجیب» در کنار همسرش

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر